Üzemeltető Szolgáltatásai
A logisztikai szolgáltató központ területén működő gazdasági szervezetek (továbbiakban lo-gisztikai szolgáltatók) részére biztosított közüzemi és egyéb szolgáltatások, amelyek tényle-ges igénybevételét és azok költségelszámolását az üzemeltető és a logisztikai szolgáltató kö-zötti megállapodások tartalmazzák.
A. Az irodaházban és a közös területeken
B. A tároló területeken
1. Anyag-áru tárolása
2. Járműtárolás
A szolgáltatások költségelszámolásának alapelve:
A költségek viselésének mértékét a bérelt terület nagysága, a rendszeresen munkát végzők száma és munkarendje, valamint a fogyasztásmérők szerinti mért vagy vetített fogyasztások díja határozza meg. A költségek alapértékét a közszolgáltatók által kiállított közüzemi számlákban megjelölt alap és egységdíjak képezik.
A., Az irodaházban a villamos áram, a víz- csatorna, a használati meleg víz és a központi fűtés biztosításához szükséges gázfogyasztás költségei a külön kiépített mérők adatai alapján kerülnek meghatározásra.
1. Irodahelyiség bérleti díja
A logisztikai szolgáltató (bérlő) és az üzemeltető (bérbeadó) közötti bérleti szerző-désben kerül meghatározásra, a bérbe vett iroda alapterülete alapján. (A helyiségek elhelyezkedését a csatolt alaprajz mutatja be.) A bérleti díj elszámolása: a szerződésben megállapított havi nettó irodabérleti díj és a bérelt iroda alapterületének szorzata + az érvényes általános forgalmi adó.
2. Tanácskozó terem és teakonyha használat
A tanácskozótermet és a hozzá tartozó teakonyhát a LOGISZOL szolgáltatói az üzemeltetővel egyeztetett időpontban korlátozás nélkül használhatják tanácskozá-sok, egyéb rendezvények, programok megtartására. A helyiség üzemelési és fenntartási költségeinek elszámolása a 3. alpont szerint történik.
3. Közös helyiségek használata (közlekedők, mosdók)
Az irodaház közös használatú helyiségei, a közlekedők, folyosók, ügyfélvárók, mosdók használata minden szolgáltató és ügyfelei részére szabadon használható.
E helyiségek, továbbá a tanácskozó terem és tea konyha, valamint a közüzemi funkciót ellátó (elektromos kapcsolóterem, telefonközpont és kazánház) üzemelési és fenntartási költségeinek elszámolása a szolgáltatók részére az általuk bérelt he-lyiségek alapterülete arányában történik. A közös használatú helyiségek elszámolás: a szerződésben megállapított havi nettó irodabérleti díj és a bérelt iroda területére vetített közös helyiségek területegységé-nek szorzata + az érvényes általános forgalmi adó.
4. Villamos áram fogyasztás
A kiépített fogyasztásmérők adatai alapján, a bérelt helyiségek alapterületének arányában kerül meghatározásra a költség. A villamos áram fogyasztás közüzemi elszámolása: Az áramszolgáltató számlaösz-szege osztva az összesen bérelt helyiségek alapterületével és szorozva az érintett bérlő bérleményének alapterületével + az érvényes általános forgalmi adó.
5. Telefon, internet szolgáltatás
Telefon: A LOGISZOL területén központi távbeszélő rendszer kerül kialakításra, melyben a bérlők részére biztosított a csoportos hívószám, a korlátozás nélküli belső és a díjrögzítésű külső forgalom, továbbá megfelelő jogosultság esetén a MÁV belső vonal közvetlen használata. Biztosított a lehetőség arra is, hogy a bérlő közvetlenül kössön kommunikációs szerződést valamely szolgáltatóval.
6. Internet
A kiépített strukturált hálózat használatával a bérlők szolgáltatójuk útján közvetlenül kapcsolódhatnak az internethez, vagy a LOGISZOL rendszerében ki-osztott jogosultságuk alapján kapcsolódhatnak a hálózathoz.
A telefon használat költségének meghatározása:
- a helyi (LOGISZOL) telefonrendszere használata esetében az elszámolás: a díj-rögzítő 21,5 %-al növelt havi adata + az érvényes általános forgalmi adó.
(Az elszámolás alapelve: a volumenszerződés által biztosított 30 %-os díjkedvez-mény alapján elért megtakarítás 50 %-a az üzemeltetőt illeti meg.)
- közvetlen szolgáltatói szerződés esetén a belső hálózat használatának díja készü-lékenként havonta ….,-Ft +ÁFA
Internet használati költségének meghatározása:
- a bérlő közvetlen szolgáltatói szerződéskötése esetében a strukturált hálózat használatáért fizet díjat, melynek mértéke számítógépenként havonta ……,- Ft. +ÁFA
- a LOGISZOL internet hozzáférésének használata esetében a szolgáltatás egy számítógépre vetített költséghányada.
Az elszámolás: a havi üzemelési és fenntartási költség osztva a tárgy hónapban összesen bérelt helyiségek hálózatba kapcsolt számítógépeivel és szorozva az érin-tett bérlő gépeinek számával + az érvényes általános forgalmi adó.
7. Használati melegvíz, központi fűtés
A használati melegvíz és a központi fűtésre felhasznált gáz költségének megfizeté-se a bérelt helyiség alapterülete arányában történik. vAz elszámolás: A gázszolgáltató számlaösszege osztva az összesen bérelt helyisé-gek alapterületével és szorozva az érintett bérlő bérleményének alapterületével + az érvényes általános forgalmi adó.
8. Víz-csatorna költség
A víz-csatorna költség meghatározása a bérelt helyiségekben, területeken rendsze-resen munkát végző személyek száma alapján és arányában történik. Az elszámolás: A közüzemi szolgáltató számlaösszege osztva a bérelt helyiségek-ben, területeken rendszeresen munkát végzők számával és szorozva az érintett bér-lő dolgozóinak a számával + az érvényes általános forgalmi adó.
9. Épület és iroda takarítás
Az irodaépület és a később megépítésre kerülő portaépület, raktár közös helyisége-inek takarítása vállalkozó közreműködésével történik. A bérelt iroda takarítására vonatkozóan a bérleti szerződésben történik megálla-podás, amely történhet a bérlő közvetlen szervezésében és költségviselésével, vagy a bérbeadó szervezésében. A bérelt iroda takarítási díja annak alapterülete, a közös területek takarítási költ-séghányada a bérelt helyiségek alapterülete alapján és arányában történik.
Az elszámolás:
a.) a bérelt iroda takarítása: az iroda alapterülete szorozva az iroda takarításának havi területi egységdíjával+ az érvényes általános forgalmi adó,
b.) a közös helyiségek takarításának havi költsége osztva az összesen bérelt helyi-ségek alapterületével és szorozva az érintett bérlő bérleményének alapterületével + az érvényes általános forgalmi adó.
10. Hulladékkezelés
Az üzemeltető szervezésében biztosított a napi ügyviteli munka során keletkezett irodai hulladék tárolóedényben történő gyűjtése, elszállíttatása. Ennek költségét bérelt terület arányában a szolgáltatók fizetik meg. A szolgáltató kereskedelmi, szolgáltatói munkája során keletkező un. ipari hulla-dék gyűjtéséről és elszállíttatásáról külön megállapodás alapján az üzemeltető, egyébként maga a szolgáltató köteles gondoskodni. Az irodai hulladék költségének elszámolás: A közüzemi szolgáltató számlaösszege osztva az összesen bérelt helyiségek alapterületével és szorozva az érintett bérlő bérleményének alapterületével + az érvényes általános forgalmi adó.
11. Parkgondozás
A logisztikai szolgáltató központ területe zöldfelületeinek gondozása az üzemelte-tő kötelezettsége, melyet vállalkozás útján teljesít. A parkgondozás-ápolás költ-séghányadának meghatározása a bérelt helyiségek alapterülete alapján és arányá-ban történik.
Az elszámolás: A parkgondozás havi költsége osztva az összesen bérelt helyiségek alapterületével és szorozva az érintett bérlő bérleményének alapterületével + az ér-vényes általános forgalmi adó.
12. Úttisztítás
A logisztikai szolgáltató központ belső úthálózatának és a csatlakozó megközelítő utak takarításának, téli időszakban csúszásmentesítésének biztosítása az üzemelte-tő kötelezettsége. Az úttisztítási költség meghatározása a bérlemények alapterülete alapján és ará-nyában történik.
Az elszámolás: Az úttisztítás havi költsége osztva az összesen bérelt területek és helyiségek alapterületével és szorozva az érintett bérlő bérleményének alapterüle-tével + az érvényes általános forgalmi adó.
13. Őrzés-védelmi szolgálat
A logisztikai szolgáltató központ teljes területén a személy és vagyonvédelem, a járműforgalom ellenőrzése védelmi szolgáltató közreműködésével, a teljes terület-re érvényes hatállyal az üzemeltető biztosítja.Az őrzés-védelmi szolgáltatás költséghányadának meghatározása a bérelt helyisé-gek és területek alapterülete alapján és arányában történik.
Az elszámolás: Az őrzés védelem havi költsége osztva az összesen bérelt helyisé-gek és területek alapterületével és szorozva az érintett bérlő bérleményének alapte-rületével + az érvényes általános forgalmi adó.
14. Tűzvédelem
A központ területén kiépített tűzivíz rendszer biztosítja a hatékony kárelhárítást. A megépített, és a későbbiekben megépítésre kerülő épületek, raktárak stb. esetében a beruházás szerves részét kell, hogy képezze az egységes tűzvédelmi rendszer megteremtésének, megtartásának feltétele, melynek alapkövetelményét külön jegyzék tartalmazza.
15. Épület és vagyonbiztosítás
a. Üzemeltető a kezelésében lévő épületekre biztosítást köt.
Az irodát bérlők vagyontárgyaikra, berendezéseikre kötnek biztosítást.
b. Az áruforgalommal, árukezeléssel stb. foglalkozó szolgáltatók esetében előírás, hogy szolgáltatásuk indítását megelőzően megkössék a szolgáltató központra ér-vényes általános alapelvnek megfelelő áru- és vagyonbiztosítást.
A munkarendből származó korrekciók:
A munkarendből következő nyitvatartási idő és az alkalmazottak munkaideje alapján egyes közüzemi költségmegosztásnál az egyenlő teherviselés érdekében korrekciós szorzók alkal-mazása történik.
Az év napjainak megoszlása: 254 munkanap, 50 szabadnap (szombat), 52 munkaszüneti nap(vasárnap),
és 9 munkanapra eső ünnepnap.
Munkarendszámítási táblázat
Munkarend |
Számítás |
szorzó értéke |
a.) egy műszak, munkanapi 8 óra |
254x8= 2.032 óra |
1,0 |
b.) két műszak, munkanapokon |
254x8x2= 4.044 óra |
2,0 |
c.) három műszak, munkanapokon |
254x8x3= 6.096 óra |
3,0 |
d.) folyamatos szolgálat (mnapi 24 órában) |
254x24= 6.096 óra |
3,0 |
e.) folytonos szolgálat (napi 24 órában) |
365x24= 8.760 óra |
4,3 |
f.) nyújtott műszak, munkanap 12 óra |
254x12= 3.048 óra |
1,5 |
g.) nyújtott műszak, munkanap 10 óra |
254x10= 2.540 óra |
1,25 |
Összevont szorzók alkalmazása:
a.) nyitvatartási időtől függő terület az elektromos áram költségének megosztásánál,
b.) munkarend alapján a képzett létszám alapján a víz-csatorna költség megosztása.
Az irodabérlet összevont számlázással történik.
Tartalma:
a. Iroda bérleti díja,
(a kizárólagosan használt iroda havi bérleti díja)
b. A közös helyiségek használatának havi díja,
(tanácskozó terem, teakonyha, közös helyiségek)
c. A közüzemi számlák összege,
(villamos áram fogyasztás, telefon, internet, használati melegvíz, központi fűtés, víz-csatorna, iroda takarítás)
d. Közös költségek összege
(épület takarítás, hulladékkezelés, parkgondozás, úttisztítás, őrzés-védelmi szol-gálat, tűzvédelem, épületbiztosítás)
B. A logisztikai szolgáltató központ kijelölt területén anyagok, áruk tárolása, haszongép-járművek telephelyezése, eseti parkolása történhet.
1. Anyagok- áruk tárolása, haszongépjárművek telephelyezése az erre vonatkozó te-rületbérleti szerződés alapján biztosított, az igényelt terület, vagy a tárolt anyag mennyisége alapján meghatározott havidíj ellenében.
2. A haszonjárművek eseti parkolásának díja a jármű/vontatmány bruttó teherbírása, a jármű jelleg (szóló, nyerges, stb.) és az eltöltött idő függvényében kerül megha-tározásra.